Oleme oma Ökomoni e-poodi loonud eraldi kategooria, kus on mitmed Eesti looduskosmeetika brändid ning meie valikus on näiteks Berrichi päevakreem, Berrichi silmakreem, Berrichi öökreem, Berrichi kätekreem, huulepalsam ning näopuhastusvaht.

Eesti looduskosmeetika üks juhtivaid brände Berrichi- see on kodumaine edulugu, mis ühendab vanaemade tarkused, aasia traditsioonid ning teaduslikult tõestatud innovatsiooni.

Berrichi tooted on loonud Berit Joosep, keda on juba lapsest saadik kasvatatud usus, et looduslik ja naturaalne on sinu kehale parim. Peale teise lapse sündi nägi Berit vaeva, et oma näonahk taas korda saada. Kui ta Eesti kosmeetika valikust ega apteekide lettidelt aga abi ei leidnud, asuski ta uurima ja katsetama kuidas kodus ise kreemi valmistada ehk kuidas käib looduskosmeetika valmistamine. Abiks olid nii emalt ja vanaemalt saadud vanarahvatarkused kui ka kogu info mida ta võis ise interneti avarustest leida. Esimesed kreemikatsetused jagas ta laiali oma sugulastele, sõpradele ja tuttavatele, kes kõik kiitsid ja teda tunnustasid.

Kodukosmeetikaks oleks see ka jäänud kuid ühel perereisil Balile märkas Berit kui palju Aasia kalaturgudel müüakse vetikaid ja samuti kasutatakse traditsiooniliste kosmeetiliste protseduuridel kohalike vetika ekstrakte ja tinktuure. Beriti abikaasa Janno märkas juhuslikult Balil kalaretkel, kuidas eakatel kaluritel on peopesad pehmed ja siidised nagu beebil, kuigi nende näonahk kuivab ning on päikesest parkunud ja kortsus. Lähemalt uurides selgus, et põhjuseks on see, et nende käed puutuvad päevast päeva kalavõrke puhastades kokku vetikatega. See andis mõtteainet Beritile ja Jannole ning tagasi koju jõudes võeti ette tee Tallinna Ülikooli Tervise- ja loodusteaduste professori Rando Tuvikene juurde, kes on üle maailma tuntud vetikauurija.

Rando Tuvikene aitas teostada esimese uuringu selgitamaks välja, et Läänemeres kasvavas punavetikas esinev aine furtsellaraan on kõrgete antioksüdantsete omadustega ning sobiv koostisosa Beriti kreemile. Furtsellaraan on ammu tuntud just toiduainetööstuses kui võtmekomponent marmelaadi valmistamisel, aga seda polnud teadaolevalt kunagi varem kasutatud kosmeetikatööstuses. Siiski polnud Berrichi näokreem veel valmis. Tallinna Ülikoolis testiti veel mitut vetikaliiki. Sõelale jäi astaksantiin, mis on maailma tugevaim looduslik antioksüdant ja tuntud koostisosa toidulisandites. Järgnesid taas uuringud ja katsed ning sel korral saadi testijatelt ja katsetajatelt maksimaalsed kiidusõnad. Berrichi näoreem oli lõpuks valmis ja retsept kirjas, kuid see oli alles kogu teekonna esimene samm.

Berit ise on hariduselt raamatupidaja ning tema abikaasa Janno kirjastab raamatuid. Neil mõlemal on küll ettevõtjahing ja kogemus, kuid kosmeetikavaldkonnas olid nad kogenematud. Tallinna Ülikool andis sisendi kreemi valmistamiseks retsepti näol, kuid kuidas edasi? Need teadmised Beritil ja Jannol puudusid. Tutvusringkonnast hakati läbi sõeluma kõiki kontakte, kellel mingid kogemused olemas Eesti kosmeetika vallas. Lisaks uuriti ka kuidas tootmisega alustada, milliseid seadmeid valida ja kust pakendeid soetada. Mida rohkem neil soovitati selle äriga mitte alustada, siis seda rohkem tundis paar hingest soovi neile skeptikutele just näidata, et sellega on võimalik hakkama saada ja Eesti looduskosmeetika vallas läbi lüüa.

2016 sügisel pakuti võimalust osaleda Baltic Blue Biotechnology Alliance konkursil. Igal aastal valiti seal mõned start-up’id keda BBBT Alliance toetas rahaliselt ning professionaalsete mentorite abiga. Janno meenutab, kuidas ta selle hetkeni oli pigem toetavas rollis ning abikaasa äriplaani väga tõsiselt ei suhtunud. Berit saatis Janno Helsingisse pitchima ning kui BBBT Alliance valis neid enda projekti partneriks siis loovutas ka Janno oma südame lõpuks Berrichile.

BBBT Alliance mentoritelt saadi väärt teadmisi väikese tootmise rajamiseks, tooraine tarnijate leidmiseks ning 2017 suveks ehitati oma kodugaraazist ümber 45m2 suuruse pinnaga labor, kus sai looduskosmeetika valmistamine alguse ja valmistati esimesed Berrichi tooted. Paralleelselt algas ka brändi loomine, kuhu kaasati üks Eesti tippdisainer Tõnu Sikk.

Nimi BERRICHI võib esimese hooga tunduda ehk natuke itaallaslik, kuid tegelikult on sellel oma oluline tähendus. Beriti hüüdnimi on lapsest saadik olnud Berr ja Chi tähendus tuleb Aasiast ning sümboliseerib spirituaalset energiat ja hinge. Piltlikult öeldes ongi Berrichi tooted kõik nagu looja Beriti hingega. Esimesed kolm Berrichi kreemi nägid turuvalgust 2017 aasta oktoobris Ilumessil, mis toimus 13 kuupäeval reedesel päeval.

Esimesed kaks aastat toodeti kreeme oma kodutootmises. Tootmine toimus õhtuti peale päevatööd, Berit keetis kreemi valmis, Janno doseeris ning lapsed pakendasid kreemid karpidesse. Samal ajal kontrolliti laste kooli kodutööd ning arutleti elavalt tuleviku plaanide üle. Eestis võeti Berrichi tooted üllatavalt hästi kohe vastu ning kõik suuremad edasimüüjad olid valmis Eesti looduskosmeetika tooted oma kaupluse riiulitesse müüki võtma. See andis ainult motivatsiooni juurde ning kindlust, et ollakse õigel teel.

Tänaseks on tootesarjas juba kuus kreemi ning 2021 aastal on lisaks kreemidele plaanis välja tulla ka näopuhastussarjaga. Tallinna Ülikool on endiselt koostööpartneriks ja kõik uued tooted aitab arendada Rando Tuvikene. Tänaseks on ka välja kolitud oma väikesest kodulaborist ning üles on seatud professionaalne tootmisüksus Tallinna külje alla Peetris.

Et lisada tõsiseltvõetavust Berrichi toodetele, sai pika taotlusvooru tulemusena 2020 suvel Berrichi sertifitseeritud Ecocert Cosmos Natural sertifikaadiga.

Teeme Berrichi toodetele erinevaid kampaaniaid ja aeg-ajalt on leitav ka Berrichi sooduskood.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga